14 листопада 2012 року
ПЛАН-КОНСПЕКТ
УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Тема уроку: «Порівняльний зворот.».
Соціокультурна тема: «Плаваючі міста».
Мета: поглибити знання учнів про обставину як другорядний
член речення, порівняльний зворот, його роль у текстах різної стильової
належності; сформувати вміння
визначати види обставин; розвити
пунктуаційні вміння виділяти порівняльні звороти комами на письмі; удосконалити навички правильно
використовувати різні види обставин як в усному, так і в писемному мовленні;
виховувати любов до природи.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Методи і прийоми: бесіда, робота з підручником, метод вправ, інтерактивні (робота в
парах), активні (гра-мовчанка, прогнозування, проблемні питання), зв’язні
висловлювання учнів, аудіювання, читання.
Унаочнення та засоби
навчання:
Ілюстрації до соціокультурної теми
Обладнання (технічні засоби
навчання): Підручник Бондаренко,Ярмолюк
,8кл. Дошка, ілюстрації
ХІД
УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ
МОМЕНТ
· Привітання (Слово вчителя) | Ø Підводьтеся, будь
ласка, давайте налаштуємося на роботу! Ø Мене звати Олена Олександрівна та сьогодні я буду вашим учителем української мови. | |
Дуже рада всіх вас бачити! Сідайте, будь ласка. Сподіваюсь, що всі будуть активні, уважні та старанні. | «Добрий день». |
II. МОТИВАЦІЯ
НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ТЕМИ І ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ УРОКУ
Прогнозування теми за картою | -Як ви бачити,на дошці є кілька картинок квітів. | |
–– Чи знає хтось,як вони
називаються? Хтось знає щось про ці квіти? - А тепер давайте подивимося ось на ці картинки. (Вивішую картинки плавучих місць). - Чи бачите ви щось схоже між цією гарною рослиною та цими місцями? - Добре. Молодці. А от про те, чи праві ми, дізнаємося,коли прочитаємо текст. | – Лілеї – Вони ростуть у воді. На озерах найчастіше. - Це плавучі місця! Обидва існують на воді. | |
Оголошення теми учнем | – А поки що, хто стане вчителем і оголосить тему нашого уроку? | – Порівняльний зворот. |
«Криголам» – очікування | Ø Давайте скажемо, що ми
чекаємо від нашого уроку, що дізнаємося. Я почну, а ви підхопите. «Я – Олена Олександрівна. Сподіваюсь, наш урок буде плідним і ми познайомимося правилами,які допоможуть нам уникати помилок при виділенні порівняльних зворотів». – А ти, Ігорю? | Висловлюють свої припущення |
Оголошення мети учнями | – Давайте спробуємо сформувати завдання на сьогодні? Що ми маємо зробити? | – Вивчити нові поняття та правила. |
Запис у зошит | Ø Запишемо у зошит число, класна робота та тему уроку . | |
Чотирнадцяте
листопада Класна робота Порівняльний зворот | Записують. |
III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО
МАТЕРІАЛУ
1. Сприйняття й усвідомлення нових знань
Читання тексту | Давайте відкриємо підручники на сторінці 97. Перед нами – текст. Давайте його прочитаємо. | Читають текст один за одним. | |||
Післятекстові завдання | -
Після тексту є завдання,які пропонує нам автор. Давайте
виконаємо декілька. Завдання 2. Чим незвичайний цей проект? | Висловлюють думки. | |||
Робота у групах (по 4 особи) | - А тепер об’єднайтеся у четвірки та поміркуйте над 3м питанням. Даю декілька хвилин. | Учні обговорюють.
Потім оголошують свої ідеї. | |||
-
Подивіться уважно: у тексті є елементи,які
виділені. Артуре,будь ласка,прочитай перше та останнє речення. Як ти вважаєш,якими членами речення є виділені слова? - Правильно, це обставина , але не зовсім проста. Як видумаєте,що це за обставина? - У десятку! Ви сьогодні просто молодці! | Читає речення. - Це обставини. -Це порівняльні звороти! | ||||
Усвідомлення нового навчального матеріалу. Робота з підручником (стр 98) | -
Зараз давайте прочитаємо,що ж таке порівняльний
зворот. - Тепер нехай кожен швиденько прочитає про себе. - Що ж. Ми познайомилися з визначенням, але цього не достатньо, щоб бути розумним. Треба ще й знати правила,коли порівняльний зворот виділяється комами! Христина, прочитай, будь ласка, правило. | Учень читає визначення. Перебігають очима. Читання правила. | |||
Запам’ятовування нових правил. | - А тепер розкажіть своєму сусіду хоча б одно-два правила, спробуйте не дивитися у підручник. | Робота в парах. | |||
Усвідомлення нового матеріалу. Робота з підручником | -
Скористаємося підручником. Впр. 213, с 98. 1. Нема коми,бо фр. 2.Нема коми,бо вход. До складу присудка. 3.Нема коми,бо фр. 4.Є кома,бо П.З. стоїть на поч. реч. 5.Є кома,бо П.З. стоїть у середині реч. 6. Є кома,бо П.З. стоїть у середині реч. | Декілька учнів по черзі читають по три речення та відповідають на запитання. | |||
III.
ФОРМУВАННЯ УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ
1. Письмова вправа на правила пунктуації при П.З.
Робота в парах. | - Ось трохи розім’ялися, а тепер попрацюймо письмово. Впр. 214,с.99 | Учні виконують вправу. Потім перевіряють разом з учителем. Коментують свої відповіді. |
2. Вправа на перебудову речення на р-ня з П.З.
-
Звернемося
до вправи 222,на с. 101. Треба переробити речення так,щоб в ньому з’явився П.З. Даю вам декілька хвилин, щоб ви написали у зошитах. Потім разом перевіримо. Перевірка. | Переробляють речення. Один учень читає,всі інші перевіряють. |
VI. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКУ УРОКУ
Повторення теоретичних
відомостей, нових понять. Гра «Хто більше, хто краще» | -
Сьогодні
ми непогано з вами попрацювали. А тепер, я даю вам час переглянути підручник
і відповісти на питання «Що нового я дізнався на уроці?» У своїй відповіді намагайтеся
розказати якомога більше: o Що таке П.З.? o Навіщо нам його використовувати? o Які є правила вживання розділових знаків при П.З. ? | Готуються півхвилини. Швиденько відповідають. |
V. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Визначення учнями домашньої вправи, | -
Молодці. Пригадали. Тепер ще спробуйте не забути . - Прогляньте підручник, які завдання до цієї теми ми не виконували? Як ви думаєте яке завдання доцільно зробити дома? | – №217 – бо як раз багато порівняльних зворотів. |
теоретичного матеріалу. | - Перед тим як виконувати завдання, який матеріал треба прочитати, що варто прочитати? | – Сторінка 98! |
Стор.98. Правила вивчити! Вправа 223. Пам’ятайте ! Якщо написано пояснити,пояснювати треба,бо я потім запитаю. | ||
Запис у щоденниках | Ø Запишіть у
щоденники. Þ Допоможіть один в одному, щоб усі записали правильно. |
VІ. ОЦІНЮВАННЯ
(Визначити тих,хто був
найактивнішим та найбільш грамотно давав відповіді. Тих,хто був менш активним
оцінити словесно.)
справді, щось вимальовується!
ОтветитьУдалитьале щось з настройками.
можете використовувати функцію Документи гугол (Диск Гугол) і прив'язувати документ.
http://ukrpedpraktira.blogspot.com/2011/12/blog-post_18.html
Щиро дякую! А то я вже не знаю,як позвитися виділення..дратує(
ОтветитьУдалитьВи прям як Фея з казки про Попелюшку)!