вторник, 13 ноября 2012 г.

Щось таке. (допрацюю оформлення!)




14 листопада 2012 року
ПЛАН-КОНСПЕКТ
УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Тема уроку: «Порівняльний зворот.».
Соціокультурна тема: «Плаваючі міста».

Мета: поглибити знання учнів про обставину як другорядний член речення, порівняльний зворот, його роль у текстах різної стильової належності; сформувати вміння визначати види обставин; розвити пунктуаційні вміння виділяти порівняльні звороти комами на письмі; удосконалити навички правильно використовувати різні види обставин як в усному, так і в писемному мовленні; виховувати любов до природи.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Методи і прийоми: бесіда, робота з підручником, метод вправ, інтерактивні (робота в парах), активні (гра-мовчанка, прогнозування, проблемні питання), зв’язні висловлювання учнів, аудіювання, читання. 

Унаочнення та засоби навчання: 
Ілюстрації до соціокультурної теми
Обладнання (технічні засоби навчання): Підручник Бондаренко,Ярмолюк ,8кл.   Дошка, ілюстрації


ХІД УРОКУ

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ


·     Привітання (Слово вчителя)Ø Підводьтеся, будь ласка, давайте налаштуємося на роботу!
Ø Мене звати Олена Олександрівна та сьогодні я буду вашим учителем української мови.

Дуже рада всіх вас бачити! Сідайте, будь ласка. Сподіваюсь, що всі будуть активні, уважні та старанні.«Добрий день».

II.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ТЕМИ І ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ УРОКУ


Прогнозування теми за картою-Як ви бачити,на дошці є кілька картинок квітів.
– Чи знає хтось,як вони називаються?
Хтось знає щось про ці квіти?



-         А тепер давайте подивимося ось на ці картинки. (Вивішую картинки плавучих місць).
-         Чи бачите ви щось схоже між цією гарною рослиною та цими місцями?
-         Добре. Молодці. А от про те, чи праві ми, дізнаємося,коли прочитаємо текст.
– Лілеї
– Вони ростуть у воді.
На озерах найчастіше.



-         Це плавучі місця! Обидва існують на воді.
Оголошення теми учнем– А поки що, хто стане вчителем і оголосить тему нашого уроку?– Порівняльний зворот.
«Криголам» – очікування

Ø   Давайте скажемо, що ми чекаємо від нашого уроку, що дізнаємося.
Я почну, а ви підхопите.
«Я – Олена Олександрівна. Сподіваюсь, наш урок буде плідним і ми познайомимося правилами,які допоможуть нам уникати помилок при виділенні порівняльних зворотів».
– А ти, Ігорю?
Висловлюють свої припущення
Оголошення мети учнями– Давайте спробуємо сформувати завдання на сьогодні? Що ми маємо зробити?– Вивчити нові поняття та правила.
Запис у зошитØ Запишемо у зошит число, класна робота та тему уроку .

Чотирнадцяте листопада
Класна робота

Порівняльний зворот
Записують.

III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Сприйняття й усвідомлення нових знань


Читання текстуДавайте відкриємо підручники на сторінці 97. Перед нами – текст. Давайте його прочитаємо.Читають текст один за одним.
Післятекстові завдання-         Після тексту є завдання,які пропонує нам автор. Давайте виконаємо декілька.
Завдання 2. Чим незвичайний цей проект?
Висловлюють думки.
Робота у групах (по 4 особи)-         А тепер об’єднайтеся у четвірки та поміркуйте над 3м питанням. Даю декілька хвилин.Учні обговорюють. Потім оголошують свої ідеї.



-         Подивіться уважно: у тексті є елементи,які виділені.
Артуре,будь ласка,прочитай перше та останнє речення. Як ти вважаєш,якими членами речення є виділені слова?
-         Правильно, це обставина , але не зовсім проста. Як видумаєте,що це за обставина?
-         У десятку! Ви сьогодні просто молодці!
Читає речення.
-         Це обставини.



-Це порівняльні звороти!

Усвідомлення нового навчального матеріалу.
Робота з підручником (стр 98)
-         Зараз давайте прочитаємо,що ж таке порівняльний зворот.

-         Тепер нехай кожен швиденько прочитає про себе.
-         Що ж. Ми познайомилися з визначенням, але цього не достатньо, щоб бути розумним. Треба ще й знати правила,коли порівняльний зворот виділяється комами! Христина, прочитай, будь ласка, правило.
 Учень читає визначення.

Перебігають очима.





Читання правила.

Запам’ятовування нових правил.


-         А тепер розкажіть своєму сусіду хоча б одно-два правила, спробуйте не дивитися у підручник. Робота в парах.
Усвідомлення нового матеріалу. Робота з підручником-         Скористаємося підручником. Впр. 213, с 98.
1. Нема коми,бо фр.
2.Нема коми,бо вход. До складу присудка.
3.Нема коми,бо фр.
4.Є кома,бо П.З. стоїть на поч. реч.
5.Є кома,бо П.З. стоїть у середині реч.
6. Є кома,бо П.З. стоїть у середині реч.

Декілька учнів по черзі читають по три речення та відповідають на запитання.
III.           ФОРМУВАННЯ УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

1. Письмова вправа на правила пунктуації при П.З.

Робота в парах.

-         Ось трохи розім’ялися, а тепер попрацюймо письмово. Впр. 214,с.99Учні виконують вправу.  Потім перевіряють разом з учителем. Коментують свої відповіді.
 

2. Вправа на перебудову речення на р-ня з П.З.



-         Звернемося до вправи 222,на с. 101.
Треба переробити речення так,щоб в ньому зявився  П.З. Даю вам декілька хвилин, щоб ви написали у зошитах. Потім разом перевіримо.
Перевірка.
Переробляють речення.



Один учень читає,всі інші перевіряють.

VI. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКУ УРОКУ

Повторення теоретичних відомостей, нових понять.
Гра «Хто більше, хто краще»

-         Сьогодні ми непогано з вами попрацювали. А тепер, я даю вам час переглянути підручник і відповісти на питання «Що нового я дізнався на уроці?» У своїй відповіді намагайтеся розказати
якомога більше:
o Що таке П.З.?
o Навіщо нам його використовувати?
o Які є правила вживання розділових знаків при П.З. ?

Готуються півхвилини. Швиденько відповідають.

V. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ


Визначення учнями
домашньої вправи,
-      Молодці. Пригадали. Тепер ще спробуйте не забути .
-      Прогляньте підручник, які завдання до цієї теми ми не виконували? Як ви думаєте яке завдання доцільно зробити дома?
– №217 – бо як раз багато порівняльних зворотів.
теоретичного матеріалу.-      Перед тим як виконувати завдання, який  матеріал треба прочитати, що варто прочитати?– Сторінка 98!


Стор.98. Правила вивчити!
Вправа 223. Памятайте !  Якщо написано пояснити,пояснювати треба,бо я потім запитаю.
Запис у щоденникахØ Запишіть у щоденники.
Þ   Допоможіть один в одному, щоб усі записали правильно.

VІ. ОЦІНЮВАННЯ

(Визначити тих,хто був найактивнішим та найбільш грамотно давав відповіді. Тих,хто був менш активним оцінити словесно.)

Додатки:






2 комментария:

  1. справді, щось вимальовується!
    але щось з настройками.
    можете використовувати функцію Документи гугол (Диск Гугол) і прив'язувати документ.
    http://ukrpedpraktira.blogspot.com/2011/12/blog-post_18.html

    ОтветитьУдалить
  2. Щиро дякую! А то я вже не знаю,як позвитися виділення..дратує(
    Ви прям як Фея з казки про Попелюшку)!

    ОтветитьУдалить