среда, 14 ноября 2012 г.

Абра-кадабра!

Ахтунг!

Провела перший урок та пишу "по гарячих слідах".
Ох, просто Гімалаї з плечей! Гадала,що клас слабкий,тому багато вправ не брала,але сьогодні заставила учнів працювати "у темпі вальсу".Зробили все,ще й довелося швиденько брати нову вправу).Любимців нема.Всіх "дёргала",всім "дісталося".
Є в мене і "суверенна країна" ,це декілька хлопців,що намагалися уникнути роботи,але зі мною такий трюк не пройде! Є й дівчатка, що добре працюють. Короче кажучі, усі "масті" наявні.А завдяки "Егеж! Да я тобою пишаюся!" , "Молодець!", "Старайся, я ж бачу, що ти можеш все!",учні працюють з радістю.

Прикро

Багато хто (з хлопців) мовчить,чекаючи,що сусід скаже щось,але,сподіваюся,що після поєї "погрози",що я буду чіпати усіх,з уроку в урок,поки вони не почнуть говорити.
Взагалі,урок пройшов весело.

З розряду "ого-го!"

Та я вмію непогано переключатися!) Коли побачила,що обговорення тексту щось не рухається,переключилася та залучила учнів. Вмію робити перехід.

Незважаючи на осінню депресію, тримаю себе.Посмішка,пара жартиків. Учні посміхаються у відповідь,працюють.Дякую їм за це :).

"Фейлю" по повній

У мовленні таки було декілька русизмів.Прикро,але тепер бачу,з чим боротися.
Русизми, АВАДА КЕДАВРА! *змах чарівної палички*

Боротьба із драконом

Сьогодні боролася із дошкою. Постійно норовила мене прихлопнути,поки я стояла та розповідала про ілюстрації на дошці. Але потім дракон здався.

Коментар капітана

Мій керівник від школи сказала,що для першого уроку непогано усе вийшло.Сказала,що так,а що требу трохи поміняти.Дуже привітна,усміхнена та доброзичлева жінка. Лучі добра їй)))!

вторник, 13 ноября 2012 г.

Щось таке. (допрацюю оформлення!)




14 листопада 2012 року
ПЛАН-КОНСПЕКТ
УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

Тема уроку: «Порівняльний зворот.».
Соціокультурна тема: «Плаваючі міста».

Мета: поглибити знання учнів про обставину як другорядний член речення, порівняльний зворот, його роль у текстах різної стильової належності; сформувати вміння визначати види обставин; розвити пунктуаційні вміння виділяти порівняльні звороти комами на письмі; удосконалити навички правильно використовувати різні види обставин як в усному, так і в писемному мовленні; виховувати любов до природи.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Методи і прийоми: бесіда, робота з підручником, метод вправ, інтерактивні (робота в парах), активні (гра-мовчанка, прогнозування, проблемні питання), зв’язні висловлювання учнів, аудіювання, читання. 

Унаочнення та засоби навчання: 
Ілюстрації до соціокультурної теми
Обладнання (технічні засоби навчання): Підручник Бондаренко,Ярмолюк ,8кл.   Дошка, ілюстрації


ХІД УРОКУ

I.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ


·     Привітання (Слово вчителя)Ø Підводьтеся, будь ласка, давайте налаштуємося на роботу!
Ø Мене звати Олена Олександрівна та сьогодні я буду вашим учителем української мови.

Дуже рада всіх вас бачити! Сідайте, будь ласка. Сподіваюсь, що всі будуть активні, уважні та старанні.«Добрий день».

II.  МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ТЕМИ І ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ УРОКУ


Прогнозування теми за картою-Як ви бачити,на дошці є кілька картинок квітів.
– Чи знає хтось,як вони називаються?
Хтось знає щось про ці квіти?



-         А тепер давайте подивимося ось на ці картинки. (Вивішую картинки плавучих місць).
-         Чи бачите ви щось схоже між цією гарною рослиною та цими місцями?
-         Добре. Молодці. А от про те, чи праві ми, дізнаємося,коли прочитаємо текст.
– Лілеї
– Вони ростуть у воді.
На озерах найчастіше.



-         Це плавучі місця! Обидва існують на воді.
Оголошення теми учнем– А поки що, хто стане вчителем і оголосить тему нашого уроку?– Порівняльний зворот.
«Криголам» – очікування

Ø   Давайте скажемо, що ми чекаємо від нашого уроку, що дізнаємося.
Я почну, а ви підхопите.
«Я – Олена Олександрівна. Сподіваюсь, наш урок буде плідним і ми познайомимося правилами,які допоможуть нам уникати помилок при виділенні порівняльних зворотів».
– А ти, Ігорю?
Висловлюють свої припущення
Оголошення мети учнями– Давайте спробуємо сформувати завдання на сьогодні? Що ми маємо зробити?– Вивчити нові поняття та правила.
Запис у зошитØ Запишемо у зошит число, класна робота та тему уроку .

Чотирнадцяте листопада
Класна робота

Порівняльний зворот
Записують.

III. СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Сприйняття й усвідомлення нових знань


Читання текстуДавайте відкриємо підручники на сторінці 97. Перед нами – текст. Давайте його прочитаємо.Читають текст один за одним.
Післятекстові завдання-         Після тексту є завдання,які пропонує нам автор. Давайте виконаємо декілька.
Завдання 2. Чим незвичайний цей проект?
Висловлюють думки.
Робота у групах (по 4 особи)-         А тепер об’єднайтеся у четвірки та поміркуйте над 3м питанням. Даю декілька хвилин.Учні обговорюють. Потім оголошують свої ідеї.



-         Подивіться уважно: у тексті є елементи,які виділені.
Артуре,будь ласка,прочитай перше та останнє речення. Як ти вважаєш,якими членами речення є виділені слова?
-         Правильно, це обставина , але не зовсім проста. Як видумаєте,що це за обставина?
-         У десятку! Ви сьогодні просто молодці!
Читає речення.
-         Це обставини.



-Це порівняльні звороти!

Усвідомлення нового навчального матеріалу.
Робота з підручником (стр 98)
-         Зараз давайте прочитаємо,що ж таке порівняльний зворот.

-         Тепер нехай кожен швиденько прочитає про себе.
-         Що ж. Ми познайомилися з визначенням, але цього не достатньо, щоб бути розумним. Треба ще й знати правила,коли порівняльний зворот виділяється комами! Христина, прочитай, будь ласка, правило.
 Учень читає визначення.

Перебігають очима.





Читання правила.

Запам’ятовування нових правил.


-         А тепер розкажіть своєму сусіду хоча б одно-два правила, спробуйте не дивитися у підручник. Робота в парах.
Усвідомлення нового матеріалу. Робота з підручником-         Скористаємося підручником. Впр. 213, с 98.
1. Нема коми,бо фр.
2.Нема коми,бо вход. До складу присудка.
3.Нема коми,бо фр.
4.Є кома,бо П.З. стоїть на поч. реч.
5.Є кома,бо П.З. стоїть у середині реч.
6. Є кома,бо П.З. стоїть у середині реч.

Декілька учнів по черзі читають по три речення та відповідають на запитання.
III.           ФОРМУВАННЯ УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

1. Письмова вправа на правила пунктуації при П.З.

Робота в парах.

-         Ось трохи розім’ялися, а тепер попрацюймо письмово. Впр. 214,с.99Учні виконують вправу.  Потім перевіряють разом з учителем. Коментують свої відповіді.
 

2. Вправа на перебудову речення на р-ня з П.З.



-         Звернемося до вправи 222,на с. 101.
Треба переробити речення так,щоб в ньому зявився  П.З. Даю вам декілька хвилин, щоб ви написали у зошитах. Потім разом перевіримо.
Перевірка.
Переробляють речення.



Один учень читає,всі інші перевіряють.

VI. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКУ УРОКУ

Повторення теоретичних відомостей, нових понять.
Гра «Хто більше, хто краще»

-         Сьогодні ми непогано з вами попрацювали. А тепер, я даю вам час переглянути підручник і відповісти на питання «Що нового я дізнався на уроці?» У своїй відповіді намагайтеся розказати
якомога більше:
o Що таке П.З.?
o Навіщо нам його використовувати?
o Які є правила вживання розділових знаків при П.З. ?

Готуються півхвилини. Швиденько відповідають.

V. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ


Визначення учнями
домашньої вправи,
-      Молодці. Пригадали. Тепер ще спробуйте не забути .
-      Прогляньте підручник, які завдання до цієї теми ми не виконували? Як ви думаєте яке завдання доцільно зробити дома?
– №217 – бо як раз багато порівняльних зворотів.
теоретичного матеріалу.-      Перед тим як виконувати завдання, який  матеріал треба прочитати, що варто прочитати?– Сторінка 98!


Стор.98. Правила вивчити!
Вправа 223. Памятайте !  Якщо написано пояснити,пояснювати треба,бо я потім запитаю.
Запис у щоденникахØ Запишіть у щоденники.
Þ   Допоможіть один в одному, щоб усі записали правильно.

VІ. ОЦІНЮВАННЯ

(Визначити тих,хто був найактивнішим та найбільш грамотно давав відповіді. Тих,хто був менш активним оцінити словесно.)

Додатки: